Mindfulness

HET DOEL

Het gaat erom dat je bij jezelf leert opmerken hoe jouw automatische gedachten werken.
Hoe stress bij jou werkt en voelt.
Maar ook hoe ontspanning bij jou voelt en hoe je je gedraagt in al deze situaties.
Hierbij is het van belang dat je tijd kunt nemen om bij jezelf stil te staan. 

Het verbetert je concentratie(vermogen) en kan zorgen voor rust in je hoofd. 
Ook geeft het meer inzicht in je eigen functioneren.

En dat lijkt misschien lastig, maar dat is wat je tijdens een Mindfulness training kunt gaan leren.

ZWEVERIG?

Mindfulness is niet zweverig, het is een samenvoeging van de Oosterse meditatie en de Westerse Psychologie.
Juist dat maakt dat Mindfulness in onze, vaak hectische maatschappij, goed toe te passen is.

WETENSCHAPPELIJK ONDERBOUWD!

Mindfulness is Evidence Based, oftewel wetenschappelijk bewezen effectief!

Vele onderzoeken hebben aangetoond dat Mindfulness zorg voor:
- Meer rust
- Grotere opmerkzaamheid
- Minder stress
- Minder angst
- Meer zelfvertrouwen
- Meer zelfkennis
- Meer creativiteit

NOG MEER EFFECTEN…

Daarnaast is uit diverse wetenschappelijke onderzoeken gebleken dat Mindfulness positieve effecten heeft bij mensen met:
- Chronische pijn
- Hartklachten
- Maag- en darmproblemen
- Angststoornissen
- Depressies
- Slaapproblemen

En, veel belangrijker, dat die effecten ook op de lange termijn aanhouden!
Maar ook bij mensen zonder klachten verbetert Mindfulness de kwaliteit van leven aanzienlijk.

Voor meer informatie verwijs ik u graag naar mijn website voor Mindfulness: www.mindfulnessvoorjou.nl

Bekijken